Siga Academy 2019

06.11.2019
door Dirk Jan Karsten Luchtdichtshop

Ook dit jaar zijn wij weer afgereisd naar Zwitserland. De Siga Academy stond weer op het programma. Na een enorm geslaagde eerste editie van het bezoek van de fabriek van Siga vorig jaar, wilden wij onze vaste klanten een kans geven om deze fabriek ook eens te bezoeken. Tijdens deze trip werd er natuurlijk niet enkel gewerkt, er was genoeg ruimte voor ontspanning. Zo konden onze gasten uiteraard ook genieten van de informele sfeer die Zwitserland te bieden heeft. Maar natuurlijk werden ze vooral bijgespijkerd op het gebied van luchtdicht bouwen.

Dag 1:

Op 10 oktober was het zo ver. De eerste dag van onze reis naar Zwitserland stond op het programma. Al onze gasten werden verwacht op Schiphol waarnaar we gezamenlijk het vliegtuig naar Zurich in zouden stappen. We werden verrast door een grote camera crew die ons stond op te wachten. We werden ontvangen als ware BN’ers met luid applaus en een flesje champagne. We hadden de pech dat toevallig Martien Meiland en consorten hun terugweg naar Frankrijk zochten. De dag ervoor werden zij beloond met een Televizierring waardoor de aandacht van de camera crew helaas uitging naar Martien. Leuke serie, dat wel. Chapeau Martien, gefeliciteerd.

Afijn, na onze vliegreis stond er een gezamenlijk diner op het programma. Hiervoor kozen we voor een restaurant dat zich tussen het vliegveld en onze plek van bestemming bevond. Na een hapje en drankje vervolgden we onze weg naar de fabriek van Siga. Siga beschikt naast een grote fabriek ook nog eens over een guesthouse.” Super geregeld”, aldus onze gasten.

Dag 2:

Op de tweede dag stond de Siga Academy op het programma, de reden van ons bezoek aan Zwisterland. Door de goede zorgen in het Siga guesthouse en een ochtendwandeling naar de fabriek was iedereen er klaar voor.

De academy vond plaats in de zogenaamde arena’s in de fabriek. Deze arena’s zijn de leslokalen waar de praktijk en theorie trainingen gegeven worden. Allerlei verschillende onderwerpen kwamen voorbij en door middel van een interactieve manier van presenteren deed iedereen enthousiast mee. Leuk om te zien dat iedereen zo actief betrokken was bij de workshops. De academy werd afgesloten met een rondleiding door de fabriek en het laboratorium. Tijdens deze rondleiding konden wij een kijkje nemen in de keuken van Siga. Top Secret allemaal dus, dat begrijpt u wel. Er komen in iedere geval mooie dingen aan, dat is een ding wat zeker is.

Als afsluiting van de dag bezochten we de stad Luzern. Na zo’n dag vol met workshops en lessen genoten we een gezamenlijk diner. Aansluitend was er natuurlijk ruimte voor een klein biertje. Dik verdiend, dat is zeker. Iedereen bleef gezellig nog even plakken, wat in principe best toepasselijk was als je kijkt naar onze daginvulling.

Dag 3:

De laatste dag was alweer aangebroken, de tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Ook deze dag vertrokken we per bus met als bestemming Luzern. Deze dag was bedoeld om kennis te maken met alle schoonheid die Zwitserland te bieden heeft.

Met de hele groep werden we meegenomen in de geschiedenis en architectuur van Luzern. Aan de hand van een stadsgids leerden we alle in’s en out’s van deze stad kennen. Echt een aanrader!

Als afsluiting van ons academy-weekend gingen we lunchen. En niet zo maar lunchen, nee deze lunch vond plaats op twee kilometer hoogte. Op de top van de berg Pilatus. Gelukkig kwam iedereen veilig boven waarna iedereen gezellig kon aanschuiven voor de lunch. Na het eten gingen we per kabelbaan weer naar beneden. De bus stond daar op ons te wachten met deze keer als eindbestemming het vliegveld. Helaas zat dit weekend erop en konden we ons klaarmaken voor de terugvlucht.

Bedankt allemaal voor jullie aanwezigheid, gezelligheid en leergierigheid. Super leuk om zo op een andere manier met onze klant in contact te komen en deze anders te leren kennen. Wij willen ook Siga en haar medewerkers even in het zonnetje zetten. Bedankt dat jullie dit fantastische weekend mogelijk hebben gemaakt voor ons.